Mamma Elle

Recension städning med Helpling

Så, jag hade en städare hemma från Helpling i måndags och tänkte nu ge min recension.

Städaren som kom var väldigt trevlig och kom på 10 minuter före utsatt tid. Vi gick genom vart jag hade alla städprodukter och vad jag ville få gjort. Jag visste ju från början att inte golvlister och torkning av ovanpå köksskåp ingick, men ångrar att jag inte frågade henne om man kunde få det gjort och hur man i så fall bokar det.

Då vår lilla vovve inte gillar människor han känner gick vi ut på en tre timmars promenad medan hon städade. När vi kom hem var det till ett väldoftande och rent hem. Det finns inget jag kan klaga på, allt var skinande rent och såg bra ut. Även utsidan av kylskåp, handtagen på alla köksluckor och även vissa delar av kaklet i badrummet som jag vet det fanns fläckar på innan. Det enda som fanns kvar som jag kanske undrade över är lite kalkavlagringar på vårt duschgolv men tror det kan varit så ingrott så det behöver en extra omgång. Där våra alla flaskor stod innan jag lyfte upp dem i en hylla vi har i duschen.

Visst är det jätteskönt att få allt gjort, men då jag själv är rätt pedantisk och gör samma jobb minst lika bra själv (kanske tom en aning petigare) så är jag osäker jag skulle boka för bara en ”vanlig” städning igen. Man får lämna feedback på sin städning, vilket jag precis gjorde och passade på att skriva i kommentaren att jag skulle önska kunna boka för städning av tex golvlister och ovanpå köksskåpen. Får se om jag får svar på det och det finns möjlighet till att boka det. Då blir det nog fler bokningar. Fast vem vet, när lille Cooper kommer kanske jag vilja ha ha hjälp med den vanliga städningen. ;-P

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!